• دفتر مرکزی : تهران، اتوبان آزادگان غرب، بلوار الغدیر، میدان جانبازان، مجتمع پاییزان
  • 0905-059-9690
  • 021-44084027
  • 0905-1200-232

اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی

اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی

اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی

اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی چرا انجام می شود؟‌ منبع کویل دار و مبدل حرارتی آبگرم مصرفی را به صورت غیر مستقیم تامین می کنند. همچنین مبدل های حرارتی برای گرمایش استخر ، سیستم های فرایندی نیز استفاده می شود. یکی از موارد بسیار مهم در لوله های که با آبگرم در ارتباط هستند ایجاد رسوب است. ایجاد رسوب در لوله هایی که با آبگرم در تماس هستند دلایلی زیادی دارد. ایجاد رسوب باعث کاهش راندمان و اختلال در عملکرد مبدل های حرارتی و کویل های مسی است.

تاثیر رسوب بروی لوله های کویل مسی و مبدل حرارتی

ایجاد رسوب در لوله هایی که با آبگرم در تماس هستند به دلایل مختلفی بستگی دارد. اصلی ترین اثر ایجاد رسوب بروی لوله های مسی کاهش قطر لوله می باشد. قطر لوله با ایجاد رسوب کاهش پیدار می کند و به مرور گرفته می شود. کاهش قطر لوله باعث افت فشار آبگرم و گرفتگی لوله در مرور زمان می شود. به همین منظور منبع کویل دار موتورخانه و مبدل حرارتی مسی در بازه های زمانی مشخصی رسوب گیری می شوند.

رسوب گیری یا اسیدشویی منبع کویلی و مبدل حرارتی مسی

اسیدشویی یکی از روش های پیشنهادی برای رسوب زدایی منبع کویلی و مبدل حرارتی مسی است. این روش سالها است که در بخش تعمیر و نگهداری موتورخانه انجام می شود. به روش های مختلفی می توان کویل و مبدل را اسیدشویی کرد. این فرایند بسیار ساده است. اما دارای ریز نکاتی است که عدم رعایت آن باعث خرابی کویل می شود.

  • غرق کردن کویل در اسید
  • ریختن اسید بروی محل های رسوب گرفته

از روش های بالا برای شستشو و رسوب زدایی استفاده می شود. معمولا کویل را در اسید قرار می دهند. برای انجام این کار یک گالن یا بشکه به اندازه کویل انتخاب کنید. اسید را داخل گالن ریخته و کویل را در آن قرار دهید. توجه شود اسیدشویی در ظاهر ساده است اما نیاز به یک متخصص برای انجام عملیات دارد. اسیدشویی توسط اپراتور نگهداری موتورخانه انجام شود. تا از سوراخ شدگی کویل ها و آسیب به بخش های مختلف کویل و مبدل جلوگیری شود.

در هنگام اسیدشویی به موارد زیر توجه کنید:

  • غلظت اسید مورد استفاده برای شستشو را کنترل کنید.
  • در هنگام اسید شویی استفاده از کلاه ، عینک مخصوص ،‌ماسک و دستکش و لباس مناسب الزامی است.
  • زمان شستشو را کنترل کنید.
  • مقدار اسید در ظرف شستشو را برسی نمایید.
  • از قرار گیری صحیح کویل در ظرف اسید اطمینان حاصل کنید.
اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی
اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی مسی سرویس کامل مبدل حرارتی پوسته و لوله رسوب زدایی و اسیدشویی مبدل حرارتی پوسته و لوله و صفحه ای ، اسیدشویی منبع کویل دار موتورخانه شوفاژ

قیمت اسیدشویی منبع کویل دار و مبدل حرارتی

قیمت اسیدشویی و رسوب زدایی با توجه به نوع عملیات و دستگاه مورد نظر تعیین می گردد. پس از مشخص نموندن نوع دستگاه (‌مبدل پوسته و لوله ، مبدل حرارتی صفحه ای ، پکیج یا …. ) ظرفیت و اندازه دستگاه مشخص می شود. با توجه به نظر کارشناس و مقدار گرفتگی دستگاه قیمت اسیدشویی تعیین می شود.

برای خرید انواع مبدل حرارتی و کویل مسی کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.