• دفتر مرکزی : تهران، اتوبان آزادگان غرب، بلوار الغدیر، میدان جانبازان، مجتمع پاییزان
  • 0905-059-9690
  • 021-44084027
  • 0905-1200-232

تعمیر و تعویض دیگ چدنی

تعمیر و تعویض دیگ چدنی

تعمیر و تعویض دیگ چدنی

تعمیر و تعویض دیگ چدنی چطور انجام می شود ؟ دیگ فولادی یا چدنی مهم ترین بخش موتورخانه های گرمایشی هستند. دیگ آبگرم به صورت مستقیم آبگرم مورد نیاز برای سیستم های حرارت مرکزی را تامین می کند. بویلر یا دیگ های آبگرم از نظر جنس دو نوع ( فولادی و چدنی) هستند. به طور کلی بازده دیگ ها 75 تا 80 درصد است. بویلر یا دیگ های چدنی آبگرم از قطعاتی بنام پره تشکیل شده اند. که می توان آنهارا به طور جدا به محل موتورخانه حمل نمود. برای مونتاژ و ارتباط پره ها از وسیله ای بوشن یا مغزی یا میل مهار استفاده کرد. هر دیگ چدنی باتوجه به مدل و ظرفیت دارای پره جلو و عقب (‌اول و آخر) و تعدادی پره وسطی است.

پره های وسط شبیه به هم هستند و قابلیت کاهش و افزایش را دارند. با کم و زیاد کردن تعداد پره ها می توان قدرت دیگ را تغییر داد. پس از قرار گیری پره ها کنار هم یک فضای خالی برای عبور شعله آتش ایجاد می شود. این فضای خالی همان آتشکده دیگ است. تعمیر و تعویض دیگ چدنی یکی از مسائلی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

اجزای دیگ چدنی

اصلی ترین بخش دیگ چدنی پره های آن است. دیگ با توجه به ظرفیتش از یک پره جلو و عقب و تعدادی پره که بین پره های جلو و عقب قرار می گیرند تشکیل شده است. پره دیگ ها به وسیله اتصالاتی که برای آنها در نظر گرفته شده است به هم متصل می شوند. پس از نصب دیگ یک پوشش یا کاور بروی دیگ قرار می گیرد.

اجزای دیگ چدنی موتورخانه
اجزای دیگ چدنی موتورخانه تعمیر و تعویض دیگ چدنی آبگرم تعویض پره و نصب دیگ چدنی موتورخانه

نحوه کار دیگ چدنی موتورخانه حرارت مرکزی چگونه است؟

دیگ های آبگرم در اصل یک نوع عملکرد دارند. این تجهیزات تامین کننده آبگرم مورد نظر برای سیستم های حرارت مرکزی هستند. همگی دیگ ها همراه با یک مشعل که بروی دیگ نصب می شود کار میکنند. به طوری که آب از یک سمت وارد دیگ می شود و از سمت دیگر آبگرم خارج می شود. در دیگ های آبگرم موتورخانه مشعل در یک محفظه بنام آتشکده می دمد. باعث گرم شدن آب سرد ورودی دیگ می شود. در دیگ های فولادی آبگرم از لوله آتشخوار جهت ساخت آتشکده استفاده می شود.

برای انجام طراحی و محاسبات موتورخانه کلیک کنید.

برای تعمیر و تعویض کلکتور موتورخانه کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.