• دفتر مرکزی : تهران، اتوبان آزادگان غرب، بلوار الغدیر، میدان جانبازان، مجتمع پاییزان
  • 0905-059-9690
  • 021-44084027
  • 0905-1200-232

نصب و تعویض منبع کویل دار و دوجداره

نصب و تعویض منبع کویل دار و دوجداره

نصب و تعویض منبع کویل دار و دوجداره

نصب و تویض منبع کویل دار و دوجداره در موتورخانه های حرارت مرکزی چگونه انجام می شود؟ تامین آبگرم موتورخانه در سیستم های حرارت مرکزی با منابع آبگرم مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. منبع کویل دار و دوجداره از جمله مخازن تامین آبگرم مصرفی و بهداشتی ساختمان و واحد ها هستند. این مخازن مثل دیگ های آبگرم به طور مستقیم با آتش مشعل در ارتباط نیستند. بلکه آب داغ دیگ باعث انتقال حرارت در این مخازن است.

ساخت منبع کویل دار و دوجداره موتورخانه شوفاژ

مخازن کویل دار و دوجداره از جمله مخازن تحت فشار هستند که آبگرم مصرفی را تامین می کنند. مخزن کویل دار موتورخانه از یک بدنه اصلی و کویل تشکیل شده است. بدنه مخزن شامل پوسته و عدسی های است.بدنه مخزن کویل دار از ورق فولادی ، گالوانیزه یا استیل تولید می گردد. بروی مخزن یک سری کویل یا تیوب مسی که به صورت رفت و برگشت هستند با فلنج نصب می شود. آب داغ دیگ وارد کویل های مسی و آب سرد شهر وارد جداره مخزن می گردد. از تماس غیر مستقیم این دو بخش آبگرم بهداشتی ساختمان تامین می گردد. اما مخزن دوجداره از یک بدنه اصلی و یک جدار که به صورت پوشش روی آن جوشکاری می گردد ساخته می شود. آب داغ دیگ به صورت یک پوشش دور جدار اصلی مخزن قرار می گیرد و انتقال حرارت انجام می شود.

نصب و تعویض منبع کویل دار موتورخانه شوفاژ‌ چگونه انجام می شود؟

منبع کویل دار موتورخانه دارای بوشن های ورودی و خروجی بروی بدنه است. همچنین ورودی و برگشت آبگرم دیگ از کلگی های چدنی کویل مسی انجام می شود.  در هنگام نصب منبع کویل دار باید اتصالات ورودی و خروجی در نظر گرفته شود. توصیه می شود لوله کشی ها به طوری انجام شوند که در هنگام تعمیر و نگهداری مخزن مشکلی ایجاد نشود. همچنین از مهره و ماسوره ،‌مغزی در لوله کشی های ورودی و خروجی استفاده شود. معمولا طول عمر این مخزن 10 تا 20 سال در نظر گرفته شده است. اما کویل ها در بازه های 1 تا 2 ساله نیاز به اسید شویی دارند.

معمولا عدسی های مخزن دچار پوسیدگی می شود. این بخاطر ایجاد نقطه ای بنام HAZ در عدسی یا کپ ها است. معمولا از نقاط جوشکاری کپ به مخزن سوراخ شدگی ایجاد می گردد. در صورت سالم بودن ورق بدنه امکان تعمیر عدسی ها وجود دارد. اما در غیر این صورت باید کل مخزن تعویض شود. از مزایای منابع کویل دار می توان به قابل تعویض و تعمیر بودن کویل های مسی اشاره کرد. در منبع های آبگرم دوجداره این امکان وجود ندارد.

تعمیر و نصب منبع کویل دار و دوجداره
تعمیر و نصب منبع کویل دار و دوجداره نصب منبع کویل دار آبگرم تعمیر منبع دوجداره موتورخانه

سوالات متداول نصب و تعمیر منبع دوجداره و کویل دار موتورخانه

علت سوراخ شدگی جداره داخلی منبع دوجداره و نشانی آن چیست؟

سوراخ شدن جداره داخلی منبع دوجداره آبگرم میتواند دلایلی مختلفی داشته باشد. معمولا استفاده از ورق نازک و نا مناسب ، پوسیدگی جدار داخلی ، بالا بودن فشار پمپ باعث سوراخ شدگی این جداره شود. نشانی سوراخ شدگی جداره داخلی میتواند سر ریز شدن منبع انبساط باز باشد. 

بازرسی و نگهداری مخازن موتورخانه چگونه است ؟‌

یکی از راه های افزایش طول عمر منابع موتورخانه بازرسی آنها در بازه های زمانی مشخص است. برای بازرسی و نگهداری موتورخانه ، بازرس مربوط یک چک لیست از بخش هایی که باید مورد برسی قرار بگیرد باید داشته باشد. به صورت کلی با برسی عملکرد شیرآلات ورودی و خروجی مخزن ، شیر اطمینان ، کنترل دما و فشار ، نظافت مخزن در صورت داشتن منهول ، برسی بدنه مخزن و عایق آن می توانید عملیات نگهداری را انجام دهید. 

برای تعمیر و اجرای موتورخانه با سیستم حرارت مرکزی کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.